Jelen
Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban megnevezése: ÁSZF) tartalmazza a Bata Tüzép Kft. (továbbiakban megnevezése: Eladó) mint szolgáltató által
üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.
A webáruház
elérhetősége: www.websop.batatuzep.hu
(megnevezése a továbbiakban: Webshop),
a Webshopban értékesített termékeket igénybe vevő személyek megnevezése: Vevő. Az ÁSZF-et a Webshopban megvásárolható
árucikkekre (továbbiakban megnevezésük: Termék)
kell alkalmazni a Webshopban történő vásárlás esetén.
Kérjük, hogy
csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden
pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen
dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az ÁSZF
elfogadásával létrejövő szerződések nyelve magyar, nem minősülnek írásba
foglalt szerződésnek, ezért azokat az Eladó nem iktatja, és utóbb nem
hozzáférhetők.
A Vevő
személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Nyilatkozat rendelkezik, mely
az
alábbiakban érhető el: : Adatkezelési
nyilatkozat
Jelen ÁSZF
rendelkezéseit a Vevő magára nézve a Webshop használatával, a regisztrációval vagy
a megrendelés elküldésével kötelezőnek ismeri el, és az abban foglaltakat
tudomásul veszi.
1. ELADÓ
ADATAI:
Cégnév:
Bata Tüzép Kft.
Székhely: 4080 Hajdúnánás, Árpád út 26.
Nyilvántartó
hatóság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám:
09-09-020308
Adószám: 23104473-2-09
Bankszámlaszámot
vezető pénzintézet neve: MKB Bank
Zrt.
Bankszámlaszám:10103434-54100300-01005001
Bankszámlaszámot
vezető pénzintézet neve: Kereskedelmi
és Hitel Bank Zrt.
Bankszámlaszám:
10402070-50526578-84871000
Email cím:batatuzep.webshop@gmail.com
Telefonszám:
06306954264
Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:
Tárhely-szolgáltató
neve: DotRoll Kft.
Tárhely-szolgáltató
címe: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Tárhely-szolgáltató
telefonszám: ·
+36 - 1 - 432 - 3232
· +36 - 1
- 432 - 3231
Tárhely-szolgáltató e-mail címe: support@dotroll.com
2. ALAPVETŐ
RENDELKEZÉSEK
A
jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen szerződés értelmezésére
a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó
jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
3. A MEGVÁSÁROLHATÓ
TERMÉKEK KÖRE
A webshopban az Eladó részletesen
feltünteti a megvásárolható termékek nevét, leírását, ezen túlmenően a
termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek
eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
A megjelenített termékek online a
webshopban, ezen kívül személyesen az Eladó székhelyén is megvásárolhatók.
4. A
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK ÁRA
A termékek ára bruttó összegben
szerepel. A webshopban feltüntetett termékek ára nem tartalmazza a kiszállítási
díjat, illetve a csomagolási díjat.
Az egyedi
vevői igények kiszolgálására beszerzendő termékek esetén az Eladó előlegként
elkérheti az áru bruttó vételárának 100 %-át.
A Webshopban
jelentkező esetleges hibákért az Eladó felelősséget nem vállal, az
árváltoztatás jogát fenntartja. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a weblapon
(honlap és Webshop) megjelenő anyagokat, termékeket és feltüntetett árakat
bármikor módosíthatja előzetes értesítés nélkül. A módosítás előtt eladott
rendelések a módosítás előtti feltételekkel és áron kerülnek teljesítésre. Az
adott pillanatban készleten nem lévő termékeknél az árak és szállítási idők
csak tájékoztató jellegűek.
Az Eladó
gondossága ellenére a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű
árától nagymértékben eltérő, irreális árra (például 1Ft, 0Ft), a rendszer
hibájából eredően feltűntetett hibás árra felelősséget nem vállal, így nem
köteles azokat hibás áron szolgáltatni. Helytelen ár esetén az Eladó telefonon
értesíti a Vevőt, tájékoztatja a helyes árról, így a Vevő eldöntheti, hogy a
valós áron is meg kívánja e rendelni a terméket, vagy jogkövetkezmény nélkül
visszalép annak megrendelésétől.
4. MEGRENDELÉS:
A Webshop tartalma regisztráció nélkül is bárki számára elérhető,
ugyanakkor lehetőség van regisztrációra is.
A Vevőnek lehetősége van
válogatni a Termékek között. A főoldal menüsorában kategóriákra bontva
találhatók a Termékek, ahol különböző tulajdonságok és jellemzők alapján
szűkítheti a Vevő a keresést, hogy a számára legmegfelelőbb Terméket
kiválassza.
A Vevőnek a sikeres megrendeléshez a következő adatokat kell megadni/kiválasztani:
- termék
- termék darabszáma,
mennyisége
- szállítási mód
- fizetési mód
- telefonszám
- szállítási név
- szállítási cím
(irányítószám, város, cím, ország)
- számlázási név
- számlázási cím
- e-mail cím
Kérjük a szállítási
adatok pontos megadását, a pontatlan adatok miatti késésért vagy a kiszállítás
meghiúsulásáért az Eladó nem vállal felelősséget. A címkitöltő, csillaggal
ellátott mezőinek kitöltése
nélkül nem kezdeményezhető vásárlás. Fontos, hogy a megadott e-mail cím
elérhető legyen.
A megrendelés leadásához a terméket a kosárba kell helyezni, amit a
termékek mellett elhelyezett „Kosárba” gombbal tehet meg. A kosárba több termék
is elhelyezhető, méghozzá oly módon, hogy egy termékkategórián belül
kiválasztja a terméket, majd kiválaszt egy újabb termékkategóriát, arra
rákattint, ott az újabb terméket kiválasztva, azt szintén a kosárba helyezheti,
anélkül, hogy törlődne annak előző tartalma.
A Kosár tartalmát megtekintheti illetve a rendeléshez ugorhat a Webshop
jobb oldalán elhelyezett „Kosár” feliratra kattintva.
A megrendelés elküldéséhez az Eladó részére a Vevőnek ki kell töltenie a
megrendelési adatlapot, amely a „Rendelés” gomb megnyomása után jelenik meg.
A megrendelés kiszállításának költségét a rendszer súly, térfogat,
rendelési összegtől függően automatikusan kiszámolja. A kiszállítási költség az
Áfa összegét tartalmazza. A Vevő kiválaszthatja, milyen módon szeretne a
termékhez jutni.
A Vevőnek a megrendelése véglegesítéséhez el kell fogadnia az Általános
Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Nyilatkozatot, amelyet a
jelölőnégyzetek kipipálásával tehet meg. A rendszer figyelmezteti a Vevőt, hogy
a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával fizetési kötelezettsége
keletkezik. A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva – amennyiben az
adatcsomag elküldésre került – a rendszer automatikusan megköszöni a Vevőnek a
rendelést, és tájékoztatja, hogy az Eladó e-mailben is elküldi a megrendelésre
vonatkozó összes információt a Vevő által megadott e-mail címre.
AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁS
A Vevőnek a megrendelés során a „Rendelés” gomb megnyomása előtt lehetősége
van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. (Például a
termék törlése a kosárból a kuka ikonra kattintva, illetve a mennyiség
megváltoztatása a mennyiség pontos begépelésével történhet.) Szintén a “Rendelés”
gomb megnyomása előtt van lehetőség a kosár tartalmának módosítására, új tétel
hozzáadására, meglévő tétel törlésére.
A “Rendelés”
gomb megnyomása után az adatok feldolgozásra kerülnek, további javításra
a Vevő részéről nincs lehetőség! Ez esetben javítás az Ügyfélszolgálat
közreműködésével kérhető:
Telefonos
ügyfélszolgálat: +36306954264
Telefonos
ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: munkanapokon 10:00 - 15:00
Email
cím:batatuzep.webshop@gmail.com
A regisztráció során megadott adatokat belépést követően az
“Adataim” menüpont alatt lehet módosítani.
5. A MEGRENDELÉS FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
A megrendelés időpontja az az időpont, amikor a Termék megrendelése a www.websop.batatuzep.hu
Webshop szolgáltatáson keresztül megtörténik.
Az Eladó köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé
elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a
Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő
elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem
érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az
Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az az érintett számára
hozzáférhetővé válik.
Ha Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé a
nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
A
megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. A szerződés a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014 (II.26.) Kormány rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a
fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének
rendelkezéseit.
Az általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 10
munkanapon belül, de legkésőbb 30 napon belül történik.
Ha az Eladó
a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt
haladéktalanul tájékoztatni, valamint az Eladó által fizetett összeget
haladéktalanul,
de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a
terméket nem veszik át az Eladó által meghatározott és a Vevő számára
ismertetett határidőn belül, úgy az Eladó fenntartja a jogot a rendelés
törlésére.
7. FIZETÉSI
MÓDOK
A megrendelés
során a rendszer automatikusan felajánlja a választható fizetési módokat a
megrendelés végösszegének függvényében, amelyek az alábbiak:
-
készpénzes fizetés vagy
-
bankkártyás fizetés
-
előreutalásos fizetés.
Az Eladó előzetes hozzájárulásával a Vevő a termék átadásáig eltérhet a
választott fizetési módtól.
Készpénzes
fizetés:
Az áru Eladó
üzlethelységében történő átvételekor a Vevő a vételárat készpénzben fizeti meg
az Eladónak. A termék átvételére a Vevő csak a fizetést követően jogosult.
Bankkártya:
Bankszámlára
előre utalás:
A Vevőnek lehetősége van a
kiszállítás vagy személyes átvétel előtt a megrendelt árut előre kifizetni, az
Eladó MKB Zrt. Banknál vezetet Bankszámlaszám:10103434-54100300-01005001 számú számlájára
történő utalással. A megrendelés során ezt a fizetési módot választó Vevő
részére a bankszámlaszámot és minden utaláshoz szükséges információt a
visszaigazoló e-mailben az Eladó feltünteti. Az Eladó a rendelésről kiállított
átutalásos számla másolatát faxon vagy e-mailben megküldi Vevőnek, aki ezután
elindíthatja a banki utalást. Az eredeti számlát Vevő a megrendelt áruval
együtt kapja meg. Amennyiben az Eladó számláján a vételár a számlán
feltűntetett fizetési határidő lejáratáig (számla elküldésétől számított 3 nap) nem íródik jóvá, úgy Eladó törli a rendelést
és nem köteles azt teljesíteni.
8.
SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
8.A)
Szállítás módja
A megrendelt áruk kiszállítását a Magyar Posta végzi, mely előzetes
egyeztetés nélkül - hacsak a Vevő ezt külön nem kéri - történik munkanapokon
08:00- 17:00 között.
A Vevő olyan
szállítási címet adjon meg, ahol lehetőség szerint a fent említett
időintervallumban tartózkodik és a megrendelését át tudja venni. Az Eladó a
rendelés Magyar Postának történő átadásáról e-mailben értesíti a Vevőt.
Amennyiben a
Vevő nem tartózkodik a megjelölt szállítási címen, ezáltal a rendelés átvétele
meghiúsul, úgy a Magyar Posta értesítést hagy. Az
értesítésen található telefonszámon a Vevő új szállítási címet vagy időpontot
egyeztethet. A Magyar Posta 1 + 1 újbóli alkalommal kísérli meg a rendelés
kiszállítását. Ha az újbóli kísérletnél a megadott szállítási címen senkit nem
talál, úgy a rendelést az Eladónak visszaszállítja. AZ Eladó a rendelés újbóli
kiszállítása érdekében felveszi a kapcsolatot a Vevővel, de a második
kiszállítást csak abban az esetben teljesíti, ha az újabb szállítási költséget a
Vevő átutalással kifizette és az megjelent Eladó számláján.
Amennyiben a kétszeri szállítási kísérlet a Vevő hibájából nem jár
sikerrel, úgy az Eladó törli a megrendelést. Ebben az esetben Eladó az előre
megfizetett összeget a szállítási költség levonásával a megrendelés törlését
követő 3 banki munkanapon belül visszautalja Vevő részére. Ha a Vevő mégis
szeretné a rendelés kiszállítását, úgy azt újból meg kell rendelnie a
Webshopban.
Az egy címről két vagy több alkalommal sikertelenül kiszállításra került és
Eladónak visszaszállított rendelés esetén az Eladó fenntartja magának a jogot,
hogy a továbbiakban adott névre és címre ne teljesítsen megrendelést.
Bizonyos rendelések esetén, a termékek jellemzőiből adódóan csak egyedi
szállítási mód kerülhet kiválasztásra, ebben az esetben a rendszer nem tud
szállítási költséget számolni, és a táblázatban az N/A felirat jelenik meg.
Ilyen esetekben az Eladó a megrendelést követően felveszi a Vevővel a
kapcsolatot, tájékoztatja a szállítás költségeiről, illetve pontosítja az
egyedi szállítási mód miben létét illetően. Ekkor a Vevőnek lehetősége van
eldönteni, hogy adott feltételekkel kéri-e a rendelés kiszállítását, dönthet
úgy, hogy visszalép a rendeléstől, amit jogkövetkezmények nélkül megtehet.
Amennyiben adott feltételekkel is kéri a megrendelés kiszállítását, úgy két
darab számlát fog kapni. Az egyiken a termékek ára, csomagolásának költségei
szerepelnek, míg a másikon az egyeztetett, e-mailben visszaigazolt szállítási
költség kerül feltüntetésre.
A csomag átvételekor, a
Magyar Posta jelenlétében, Vevő tételesen köteles ellenőrizni a csomag
tartalmát, illetve a számlán lévő adatok helyességét, mert az átvétel utáni
hiányosságokra irányuló
reklamációt nem áll az Eladó módjában elfogadni. Hiányos, sérült csomagot nem
köteles átvenni a
Vevő, azt lehetősége van visszaküldeni az Eladónak. Ilyen esetben a termékek
visszavételét az Eladó
díjmentesen biztosítja.
Ha az átvételkor a Vevő a terméken
vagy a csomagoláson sérülést tapasztal Vevőnek kérnie kell a kiszállítást végző
személytől egy jegyzőkönyv felvételét.
A termék
átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a Vevő
elismeri, hogy a megrendelt termékek megfelelnek a rendelésben leírtaknak (nem
hiányos, nem sérült), ezért az Eladónak későbbiekben sem mennyiségi, sem
minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.POSTA
8.B)
Szállítás ideje
A Webshopban
megtalálható termékek szállítási határideje változó, az átlagos teljesítési
határidő 5-30 munkanap.
A termékek
várható szállítási idejéről az Eladó a Vevőt a visszaigazolás során tájékoztatja.
A meghatározott szállítási időn belül a terméket az Eladó a Vevő részére
átadja.
8.C)
Szállítás díja
A szállítási
díjakat a rendszer automatikusan számolja, arról a Vevő a megrendelés
véglegesítése előtt tájékoztatást kap, kivéve az egyedi szállítási módot, ahol
rendelést követően telefonon történik az egyeztetés.
Amikor a
Vevő átvette a megrendelt terméket, akkor a termékre vonatkozó kárfelelősség és
kockázat is rászáll.
8.D)
Személyes átvétel
A személyes
átvétel az Eladó 1. pontban feltűntetett székhelyén lehetséges a nyitvatartási
időn belül. A megrendelés beérkezése után az Eladó által összekészített
termékeket egy előre egyeztetett időpontban a Vevő átveheti. Az áru
ellenértékének megfizetése, a végösszegtől függően, történhet készpénzben vagy
bankkártyás fizetéssel, erről a Vevő a rendelés visszaigazolásakor
tájékoztatást kap.
Az Eladó
jogosult a megrendeléstől egyoldalúan elállni és azt törölni, amennyiben a Vevő
a terméket az egyeztetett időpontig nem veszi át.
9. SZÁMLA
Az Eladó a
Vevő részére a megrendelt termék kiszállításakor vagy személyes átvétel esetén
az áru átvételekor a kifizetés igazolására a termékkel együtt a számlát is
átadja.
10. ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI
JOG
Az itt
foglaltak kizárólag a fogyasztókra érvényesek. /Fogyasztó: a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy/
A fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében a fogyasztó indoklás nélkül gyakorolhatja az elállási
vagy felmondási jogát
- a terméknek,
- több termék adásvételekor, ha
az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az
utoljára szolgáltatott terméknek,
- több tételből vagy darabból álló
termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha a terméket meghatározott
időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított 14 napon belül.
A szerződés
megkötésének és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja az elállás
jogát a fogyasztó.
Amennyiben a
Vásárló él a törvény által adott elállási jogával, úgy az érintett vásárlás
törlésre kerül a rendszerből.
10.A)
Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben a
Vevő élni kíván az elállás/felmondás jogával, úgy ezen szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az Eladó részére az ÁSZF-ben
feltüntetett elérhetőségek valamelyikére postán, vagy elektronikus úton. A Vevő
határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi Eladó részére az elállási/felmondási nyilatkozatát. Ennek
bizonyítása a Vevő feladata. A határidőre való elküldés a nyilatkozat postára
adásának vagy e-mailben történő elküldésének idejét jelenti, amennyiben ez a
14. naptári napig, vagy azon a napon megtörténik, úgy az elállási nyilatkozatot
határidőben érvényesítettnek kell tekinteni.
Elállás
esetén a Vevő köteles a megrendelt terméket az Eladónak haladéktalanul, de
legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni vagy a visszaküldés folyamatát elindítani.
A termék
visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, de ezen felül más költség nem
számítható fel a Vevőnek. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem
áll módjában átvenni.
Ha a Vevő él
az elállás jogával, akkor az Eladónak legkésőbb az elállási nyilatkozat
kézhezvételétől számított 14 napon belül vissza kell téríteni a Vevő által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a fuvarozási
(kiszállításért fizetett) költséget, kivéve azon többletköltségeket, amelyek a
Vevő által választott szállítási mód és a legolcsóbb szállítási mód között
merül fel. Az Eladónak joga van a visszatérítést a termék visszaszolgáltatásáig
vagy annak visszaküldését hitelt érdemlő igazolásáig visszatartani.
Az Eladó a
visszatérítés során ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint az eredeti
ügylet során, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód alkalmazásához hozzá nem
járul. A visszatérítésből kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem
terheli.
A termékben
bekövetkezett értékcsökkenésért a Vevő akkor vonható felelősségre, ha az a
termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot
meghaladó használat miatt következett be.
A fogyasztót
megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A 45/2014 (II.26)
Kormányrendelet 29. §-ában meghatározott termékek esetében a Vevőt nem illeti
meg az elállás joga. Így például nem gyakorolható az elállás joga olyan nem előre
gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak; illetve olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza; vagy olyan termék tekintetében, amely
jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
11. KELLÉKSZAVATOSSÁG,
TERMÉKSZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
11.A)
Kellékszavatosság
Az Eladó
hibás teljesítése esetén a Vevő fogyasztói szerződés esetén kellékszavatossági
igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési időn
belül (illetve nem fogyasztóval kötött szerződés esetén 1 éves elévülési időn
belül) azokért a termékhibákért, melyek a termék átadásának időpontjában már
léteztek.
A Vevő
javítást vagy cserét kérhet, kivéve, ha a Vevő által választott lehetőség
lehetetlen vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel jár. Amennyiben
javításra vagy cserére nincs mód, vagy azt a Vevő nem kérte, ebben az esetben a
Vevő igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, kijavíttathatja a
hibát mással az Eladó költségére vagy elállhat a szerződéstől. Elállásnak
jelentéktelen hiba miatt helye nincs.
A Vevő az
Eladóval szemben közvetlenül érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A Vevő
köteles az észlelt hibát legkésőbb 2 hónapon belül közölni az Eladóval.
A hiba
közlésén túl a Vevő kellékszavatossági igénye érvényesítésének nincs egyéb
feltétele a szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül, ha igazolja
(számla, vagy számlamásolat bemutatásával), hogy a terméket az Eladótól
vásárolta. Ekkor a szavatosság alól az Eladó csak akkor mentesül, ha
bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadás után
keletkezett. Ha bizonyítást nyer, hogy a hiba a Vevőnek felróható okból
keletkezett, úgy az Eladó nem köteles helyt adnia szavatossági igénynek.
A szerződés
teljesítésétől számított 6 hónap letelte után a Vevő köteles bizonyítani, hogy
a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
11.B) Termékszavatosság
A termék
hibája esetén a Vevő választása szerint kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet, de ugyanazon hiba miatt mindkét igényt
egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági
igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy kicserélését
kérheti.
Vevő a termékszavatossági
igényét a termék gyártójával, vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
Termékszavatossági
igény esetében - melyet a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított 2 éven belül érvényesíthet - a termék hibáját a Vevőnek kell
bizonyítania, és kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.
Egy termék
akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal. A hiba felfedezése után a Vevő azonnal köteles azt a
gyártóval közölni, az ezt követő késedelmes közlésből eredő kárért a Vevő
felelős.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:
- a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered, vagy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt
felismerhető.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
11.B)
Jótállás (garancia)
Hibás teljesítés esetén az Eladót a
Ptk. és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
jótállási kötelezettség terheli. Az Eladó kötelezettsége alól csak abban az
esetben mentesülhet, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett.
A Vevő a termék átadásakor minden olyan termékre, amely jótállással
rendelkezik, különálló jótállási
jegyet kap. Az Eladónak jogában áll a jótállási jegyet elektronikus formában
kibocsátani,
továbbá jogában áll az elektronikus jótállási jegyet az elektronikus számlával
egy
dokumentumban kiállítani.
Amennyiben a jótállási jegy
hiányzik, Vevő azt a batatuzep.websho@gmail.com
email címen, vagy a +36306954264
ügyfélszolgálati telefonszámon jelezheti.
Jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból
eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Az Eladó jótállási kötelezettsége
kiterjed minden olyan tartós fogyasztási cikkre,
amelynek vételára 10.000 Ft felett van, és besorolható a tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet I. mellékletében meghatározott legalább egyik termékkörbe (pl. zuhanykabin,
kád, csaptelep).
A Vásárló, a jótállási kötelezettségből eredő jogait
• 10 000 forintot elérő, de 100 000
forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
• 100 000 forintot meghaladó, de 250
000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két
év,
• 250 000 forint eladási ár felett három év
alatt érvényesítheti az Eladóval szemben.
Jótállás kezdetének a napja a tényleges teljesítés napja, azaz amikor a Vevő a
terméket megkapta.
Amennyiben az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, akkor az
üzembe helyezés napja lesz a jótállási határidő kezdetének napja, kivéve, ha a
Vásárló az üzembe
helyeztetést az átadástól számított 6 hónapon túl kéri, amely esetben az átadás
napja a jótállás
kezdetének napja.
A Vásárló ugyanazon termékhiba
esetén jótállási és kellékszavatossági igényt, illetve jótállási és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk
meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat a Ptk
6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem
köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha
annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így
például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés
(kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte
el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató
hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a
használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen
kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás
okozta.
A jótállási igény érvényesítésére
egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell
megfelelően alkalmazni.
A jótállási kötelezettség
teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10
kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha
a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
12. FELELŐSSÉG
Az Eladó a
Vevőnél jelentkező termékhasználatból eredő következménykárokért felelősséget
nem vállal.
Az Eladó nem felelős:
- Amennyiben a Webshopban
megjelenített termék kifogy. Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig
érvényes.
- Bármilyen programhiba,
abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.
Az Eladó
megváltoztathat bármilyen árat vagy határidőt, a változás a Webshopban történő
megjelenéstől lép életbe.
A Webshopot
mindenki saját kockázatára használhatja, az Eladó nem felelős a használat során
felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, illetve az
emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért
való felelősségen túl.
Az Eladó nem
felel a Webshop használói által tanúsított magatartásért. A Vevő köteles gondoskodni
arról, hogy a Webshop használata során harmadik személy jogait vagy a
jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Vevő
kizárólagosan felelős a saját magatartásáért, a jogsértések felderítése végett
az Eladó teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal.
A Webshop
használata során elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles
ellenőrizni, valamint jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket
jogosult, de nem köteles keresni.
A Webshop és
honlap oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) is tartalmaznak, melyek
más szolgáltatók oldalaira vezetnek, e szolgáltatók tevékenységéért és
adatvédelni gyakorlatáért az Eladó felelősséget nem vállal.
A Vevő
elfogadja, hogy a Webshop használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályokat
figyelembe véve köteles eljárni, amennyiben a Vevő államának joga szerint a
Webshop használatával összefüggő bármilyen tevékenység nem megengedett, a
használatért kizárólag a Vevő felelős.
Amennyiben a
Webshop felületén a Vevő kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt
haladéktalanul az Eladónak jelezni, aki, ha a jelzést megalapozottnak találja,
jogosult a kifogásolt tartalom törlésére vagy annak módosítására.
13. SZERZŐI
JOG
Az Eladó
online értékesítő rendszerében megjelenített tartalom (ideértve többek közt
valamennyi, a szolgáltatás keretében elérhető grafikát és egyéb anyagokat, a
honlap
felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb
megoldásokat,
ötletet, megvalósítást) az Eladó szellemi alkotása. Kivételt képeznek ez alól a
honlapon
feltüntetett egyes gyártók, forgalmazók védjegyei.
A szolgáltatás rendeltetésszerű használatával
járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú
másolatkészítésen túl ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye
nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel, vagy hasznosíthatók,
bármely ilyen jellegű tevékenység polgári és büntetőjogi eljárásokat vonhat
maga után.
14. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
14.A)
Panaszügyintézés
A Vevő az
Eladó tevékenységével vagy a megvásárolt Termékkel kapcsolatos fogyasztói panaszát
az az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Cégnév: Bata Tüzép Kft.
Székhely és levelezési cím: 4080 Hajdúnánás, Árpád út 26.
Email cím: batatuzep.webshop@gmail.com
Telefon és fax szám: +36306954264
Az Eladó a telefonon
vagy személyesen bejelentett szóbeli panaszt a hatályos jogszabályok értelmében
azonnal kivizsgálja és amennyiben azt a panasz jellege megengedi, megoldja.
Amennyiben az azonnali kivizsgálás illetve megoldás nem lehetséges vagy a
panasz kezelésével a Vevő nem ért egyet, akkor az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel
a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melynek másolati példányát
a személyen közölt szóbeli panasz esetén átadja, a telefonon közölt panasz
esetén megküldi a Vevőnek. A jegyzőkönyvben rögzítik a panaszkezelés
kivizsgálásának határidejét, amely alapesetben 30 naptári nap. Az Eladó a továbbiakban
az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.
A
bejelentett panaszt az Eladó egy egyedi azonosítószámmal látja el a későbbi
visszakereshetőség
érdekében.
Az írásbeli
panasz beérkezését követő 30 napon belül az Eladó köteles a panaszt
megvizsgálni és azt érdemben megválaszolni, valamit a Vevőt döntéséről
tájékoztatni. Amennyiben az Eladó a panaszt elutasítja, úgy köteles érdemi
válaszában megindokolni álláspontját.
Az Eladó 5
évig köteles a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát
megőrizni.
14.B) Vitarendezés,
Békéltető testület
Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés
úton próbálják rendezni. Eladó és Vevő a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó,
megegyezéssel 30 nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Debreceni
Járásbíróság/Debreceni Törvényszék illetékességét.
Amennyiben a fennálló jogvita
tárgyalások során nem rendeződik, úgy a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi
CLV. törvény rendelkezéseinek megfelelően Vevő a lakóhelye vagy tartózkodási
helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat.
A BATA Tüzép Kft. székhelye szerinti
illetékes Békéltető Testület:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-710 (52) 500 745
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu;
A Békéltető
Testületre vonatkozó szabályok alkalmazása tekintetében fogyasztónak minősül a
külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet,
mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje.
A szolgáltató és a megrendelő
közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a
Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform
használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
15. EGYÉB
RENDELKEZÉSEK
15.A)
Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása
Jelen
ÁSZF-et az Eladó bármikor jogosult egyoldalúan módosítani, amely módosítások a
Vevővel szemben a Webshop módosítást követő első használatakor válnak
hatályossá, és azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell
alkalmazni. A módosításról az Eladó a hatályba lépést megelőzően 30 nappal
rövid felhívás formájában a Webshop honlapján tájékoztatja a Vevőket.
Az árváltoztatás valamint a
vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja, mely változások
a honlapon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás
alkalmával a megrendelés idején fennálló feltételek jogosítják, illetve
kötelezik a feleket.
15.B)
Tulajdonjog fenntartása
A termék az
Eladó tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig. Amennyiben a termék a
Vevő birtokába kerül a vételár teljes kifizetését megelőzően, úgy az Eladó
irányába a Vevő felelősséggel tartozik mindazon károk tekintetében, amelyek
megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
16. ÁSZF
HATÁLYA
AZ Eladó fenntartja a jogot, hogy
www.webshop.batatuzep.hu szolgáltatás egészét bármikor, előzetes
figyelmeztetés nélkül megszüntesse, amely esetben a jelen ÁSZF automatikusan
hatályát veszti.
Az Eladó
fenntartja a jogot, hogy a Webshopon előzetes figyelmeztetés nélkül bármikor,
bármilyen változást, javítást hajtson végre, és hogy a Webshopot más domainnév
alá helyezze át.
Eladó jogosult a Ptk. 6:208 § - 6:210.§
-aiban foglaltak szerint a jelen ÁSZF alapján az
Eladó és a Vevő között létrejött szerződést, ezzel együtt az abban rögzített
jogait és
kötelezettségeit harmadik személyre átruházni. Az Eladónak a szerződésbe így belépő
jogutódját a
jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés szerinti kötelezettségek és jogok az
Eladó által a www.webshop.batatuzep.hu oldalon közzétett értesítésben foglalt naptól
terhelik és illetek meg. A jogutóddal létrejövő
jogviszony tartalma megegyezik a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésben
foglaltakkal.
Eladó köteles a személyében
bekövetkezett változásról a Vevőket legkésőbb a változástól számított 15 napon
belül írásban tájékoztatni.
Jelen ÁSZF 2022.05.01. napján lép hatályba