Általános szerződési feltételek 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban megnevezése: ÁSZF) tartalmazza a Bata Tüzép Kft. (továbbiakban megnevezése: Eladó) mint szolgáltató által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

A webáruház elérhetősége: www.websop.batatuzep.hu (megnevezése a továbbiakban: Webshop), a Webshopban értékesített termékeket igénybe vevő személyek megnevezése: Vevő. Az ÁSZF-et a Webshopban megvásárolható árucikkekre (továbbiakban megnevezésük: Termék) kell alkalmazni a Webshopban történő vásárlás esetén.

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződések nyelve magyar, nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, ezért azokat az Eladó nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhetők.

A Vevő személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Nyilatkozat rendelkezik, mely az
alábbiakban érhető el: 
: Adatkezelési nyilatkozat

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a Vevő magára nézve a Webshop használatával, a regisztrációval vagy a megrendelés elküldésével kötelezőnek ismeri el, és az abban foglaltakat tudomásul veszi.

1. ELADÓ ADATAI:

Cégnév: Bata Tüzép Kft.

Székhely: 4080 Hajdúnánás, Árpád út 26.

Nyilvántartó hatóság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 09-09-020308

Adószám: 23104473-2-09

Bankszámlaszámot vezető pénzintézet neve: MKB Bank Zrt.

Bankszámlaszám:10103434-54100300-01005001

Bankszámlaszámot vezető pénzintézet neve: Kereskedelmi és Hitel Bank Zrt.

Bankszámlaszám: 10402070-50526578-84871000

 

 

Email cím:batatuzep.webshop@gmail.com

Telefonszám: 06306954264

 

Az Eladó tárhely-szolgáltatójára vonatkozó információk:

Tárhely-szolgáltató neve: DotRoll Kft.

  Tárhely-szolgáltató címe: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.

Tárhely-szolgáltató telefonszám: ·  +36 - 1 - 432 - 3232

  ·    +36 - 1 - 432 - 3231

Tárhely-szolgáltató e-mail címe: support@dotroll.com

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen szerződés értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire.

A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

3. A MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE

A webshopban az Eladó részletesen feltünteti a megvásárolható termékek nevét, leírását, ezen túlmenően a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

 

A megjelenített termékek online a webshopban, ezen kívül személyesen az Eladó székhelyén is megvásárolhatók.

4. A MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK ÁRA

A termékek ára bruttó összegben szerepel. A webshopban feltüntetett termékek ára nem tartalmazza a kiszállítási díjat, illetve a csomagolási díjat.

Az egyedi vevői igények kiszolgálására beszerzendő termékek esetén az Eladó előlegként elkérheti az áru bruttó vételárának 100 %-át.

A Webshopban jelentkező esetleges hibákért az Eladó felelősséget nem vállal, az árváltoztatás jogát fenntartja. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a weblapon (honlap és Webshop) megjelenő anyagokat, termékeket és feltüntetett árakat bármikor módosíthatja előzetes értesítés nélkül. A módosítás előtt eladott rendelések a módosítás előtti feltételekkel és áron kerülnek teljesítésre. Az adott pillanatban készleten nem lévő termékeknél az árak és szállítási idők csak tájékoztató jellegűek.

Az Eladó gondossága ellenére a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától nagymértékben eltérő, irreális árra (például 1Ft, 0Ft), a rendszer hibájából eredően feltűntetett hibás árra felelősséget nem vállal, így nem köteles azokat hibás áron szolgáltatni. Helytelen ár esetén az Eladó telefonon értesíti a Vevőt, tájékoztatja a helyes árról, így a Vevő eldöntheti, hogy a valós áron is meg kívánja e rendelni a terméket, vagy jogkövetkezmény nélkül visszalép annak megrendelésétől.

4. MEGRENDELÉS:

A Webshop tartalma regisztráció nélkül is bárki számára elérhető, ugyanakkor lehetőség van regisztrációra is.

A Vevőnek lehetősége van válogatni a Termékek között. A főoldal menüsorában kategóriákra bontva találhatók a Termékek, ahol különböző tulajdonságok és jellemzők alapján szűkítheti a Vevő a keresést, hogy a számára legmegfelelőbb Terméket kiválassza.


A Vevőnek a sikeres megrendeléshez a következő adatokat kell megadni/kiválasztani:

- termék

- termék darabszáma, mennyisége

- szállítási mód

- fizetési mód

- telefonszám

- szállítási név

- szállítási cím (irányítószám, város, cím, ország)

- számlázási név

- számlázási cím

- e-mail cím

 

Kérjük a szállítási adatok pontos megadását, a pontatlan adatok miatti késésért vagy a kiszállítás meghiúsulásáért az Eladó nem vállal felelősséget. A címkitöltő, csillaggal ellátott mezőinek kitöltése
nélkül nem kezdeményezhető vásárlás. Fontos, hogy a megadott e-mail cím elérhető legyen.

A megrendelés leadásához a terméket a kosárba kell helyezni, amit a termékek mellett elhelyezett „Kosárba” gombbal tehet meg. A kosárba több termék is elhelyezhető, méghozzá oly módon, hogy egy termékkategórián belül kiválasztja a terméket, majd kiválaszt egy újabb termékkategóriát, arra rákattint, ott az újabb terméket kiválasztva, azt szintén a kosárba helyezheti, anélkül, hogy törlődne annak előző tartalma.

A Kosár tartalmát megtekintheti illetve a rendeléshez ugorhat a Webshop jobb oldalán elhelyezett „Kosár” feliratra kattintva.

A megrendelés elküldéséhez az Eladó részére a Vevőnek ki kell töltenie a megrendelési adatlapot, amely a „Rendelés” gomb megnyomása után jelenik meg.

A megrendelés kiszállításának költségét a rendszer súly, térfogat, rendelési összegtől függően automatikusan kiszámolja. A kiszállítási költség az Áfa összegét tartalmazza. A Vevő kiválaszthatja, milyen módon szeretne a termékhez jutni.

A Vevőnek a megrendelése véglegesítéséhez el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Nyilatkozatot, amelyet a jelölőnégyzetek kipipálásával tehet meg. A rendszer figyelmezteti a Vevőt, hogy a „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomásával fizetési kötelezettsége keletkezik. A „Rendelés véglegesítése” gombra kattintva – amennyiben az adatcsomag elküldésre került – a rendszer automatikusan megköszöni a Vevőnek a rendelést, és tájékoztatja, hogy az Eladó e-mailben is elküldi a megrendelésre vonatkozó összes információt a Vevő által megadott e-mail címre.

AZ ADATBEVITELI HIBÁK JAVÍTÁS

A Vevőnek a megrendelés során a „Rendelés” gomb megnyomása előtt lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. (Például a termék törlése a kosárból a kuka ikonra kattintva, illetve a mennyiség megváltoztatása a mennyiség pontos begépelésével történhet.) Szintén a “Rendelés” gomb megnyomása előtt van lehetőség a kosár tartalmának módosítására, új tétel hozzáadására, meglévő tétel törlésére.

A “Rendelés” gomb megnyomása után az adatok feldolgozásra kerülnek, további javításra
a Vevő részéről nincs lehetőség! Ez esetben javítás az Ügyfélszolgálat közreműködésével kérhető:

Telefonos ügyfélszolgálat: +36306954264

Telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: munkanapokon 10:00 - 15:00

Email cím:batatuzep.webshop@gmail.com

A regisztráció során megadott adatokat belépést követően az “Adataim” menüpont alatt lehet módosítani.

5. A MEGRENDELÉS FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

A megrendelés időpontja az az időpont, amikor a Termék megrendelése a www.websop.batatuzep.hu Webshop szolgáltatáson keresztül megtörténik.

Az Eladó köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az az érintett számára hozzáférhetővé válik.

Ha Vevő a visszaigazoló e-mailben szereplő adatokban hibát észlel, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Az általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 10 munkanapon belül, de legkésőbb 30 napon belül történik.

Ha az Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a
szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt
haladéktalanul tájékoztatni, valamint az Eladó által fizetett összeget haladéktalanul,
de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a terméket nem veszik át az Eladó által meghatározott és a Vevő számára ismertetett határidőn belül, úgy az Eladó fenntartja a jogot a rendelés törlésére.

7. FIZETÉSI MÓDOK

A megrendelés során a rendszer automatikusan felajánlja a választható fizetési módokat a megrendelés végösszegének függvényében, amelyek az alábbiak:

-        készpénzes fizetés vagy

-        bankkártyás fizetés

-        előreutalásos fizetés.

Az Eladó előzetes hozzájárulásával a Vevő a termék átadásáig eltérhet a választott fizetési módtól.

Készpénzes fizetés:

Az áru Eladó üzlethelységében történő átvételekor a Vevő a vételárat készpénzben fizeti meg az Eladónak. A termék átvételére a Vevő csak a fizetést követően jogosult.

Bankkártya:

Bankszámlára előre utalás:

A Vevőnek lehetősége van a kiszállítás vagy személyes átvétel előtt a megrendelt árut előre kifizetni, az Eladó MKB Zrt. Banknál vezetet Bankszámlaszám:10103434-54100300-01005001 számú számlájára történő utalással. A megrendelés során ezt a fizetési módot választó Vevő részére a bankszámlaszámot és minden utaláshoz szükséges információt a visszaigazoló e-mailben az Eladó feltünteti. Az Eladó a rendelésről kiállított átutalásos számla másolatát faxon vagy e-mailben megküldi Vevőnek, aki ezután elindíthatja a banki utalást. Az eredeti számlát Vevő a megrendelt áruval együtt kapja meg. Amennyiben az Eladó számláján a vételár a számlán feltűntetett fizetési határidő lejáratáig (számla elküldésétől számított 3 nap) nem íródik jóvá, úgy Eladó törli a rendelést és nem köteles azt teljesíteni.

 

8. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

8.A) Szállítás módja

A megrendelt áruk kiszállítását a Magyar Posta végzi, mely előzetes egyeztetés nélkül - hacsak a Vevő ezt külön nem kéri - történik munkanapokon 08:00- 17:00 között.

A Vevő olyan szállítási címet adjon meg, ahol lehetőség szerint a fent említett időintervallumban tartózkodik és a megrendelését át tudja venni. Az Eladó a rendelés Magyar Postának történő átadásáról e-mailben értesíti a Vevőt.

Amennyiben a Vevő nem tartózkodik a megjelölt szállítási címen, ezáltal a rendelés átvétele meghiúsul, úgy a Magyar Posta értesítést hagy. Az értesítésen található telefonszámon a Vevő új szállítási címet vagy időpontot egyeztethet. A Magyar Posta 1 + 1 újbóli alkalommal kísérli meg a rendelés kiszállítását. Ha az újbóli kísérletnél a megadott szállítási címen senkit nem talál, úgy a rendelést az Eladónak visszaszállítja. AZ Eladó a rendelés újbóli kiszállítása érdekében felveszi a kapcsolatot a Vevővel, de a második kiszállítást csak abban az esetben teljesíti, ha az újabb szállítási költséget a Vevő átutalással kifizette és az megjelent Eladó számláján.

Amennyiben a kétszeri szállítási kísérlet a Vevő hibájából nem jár sikerrel, úgy az Eladó törli a megrendelést. Ebben az esetben Eladó az előre megfizetett összeget a szállítási költség levonásával a megrendelés törlését követő 3 banki munkanapon belül visszautalja Vevő részére. Ha a Vevő mégis szeretné a rendelés kiszállítását, úgy azt újból meg kell rendelnie a Webshopban.

Az egy címről két vagy több alkalommal sikertelenül kiszállításra került és Eladónak visszaszállított rendelés esetén az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a továbbiakban adott névre és címre ne teljesítsen megrendelést.

Bizonyos rendelések esetén, a termékek jellemzőiből adódóan csak egyedi szállítási mód kerülhet kiválasztásra, ebben az esetben a rendszer nem tud szállítási költséget számolni, és a táblázatban az N/A felirat jelenik meg. Ilyen esetekben az Eladó a megrendelést követően felveszi a Vevővel a kapcsolatot, tájékoztatja a szállítás költségeiről, illetve pontosítja az egyedi szállítási mód miben létét illetően. Ekkor a Vevőnek lehetősége van eldönteni, hogy adott feltételekkel kéri-e a rendelés kiszállítását, dönthet úgy, hogy visszalép a rendeléstől, amit jogkövetkezmények nélkül megtehet.

Amennyiben adott feltételekkel is kéri a megrendelés kiszállítását, úgy két darab számlát fog kapni. Az egyiken a termékek ára, csomagolásának költségei szerepelnek, míg a másikon az egyeztetett, e-mailben visszaigazolt szállítási költség kerül feltüntetésre.

A csomag átvételekor, a Magyar Posta jelenlétében, Vevő tételesen köteles ellenőrizni a csomag tartalmát, illetve a számlán lévő adatok helyességét, mert az átvétel utáni hiányosságokra irányuló
reklamációt nem áll az Eladó módjában elfogadni. Hiányos, sérült csomagot nem köteles átvenni a
Vevő, azt lehetősége van visszaküldeni az Eladónak. Ilyen esetben a termékek visszavételét
az Eladó díjmentesen biztosítja.

Ha az átvételkor a Vevő a terméken vagy a csomagoláson sérülést tapasztal Vevőnek kérnie kell a kiszállítást végző személytől egy jegyzőkönyv felvételét.

A termék átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a Vevő elismeri, hogy a megrendelt termékek megfelelnek a rendelésben leírtaknak (nem hiányos, nem sérült), ezért az Eladónak későbbiekben sem mennyiségi, sem minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.POSTA

8.B) Szállítás ideje

A Webshopban megtalálható termékek szállítási határideje változó, az átlagos teljesítési határidő 5-30 munkanap.

A termékek várható szállítási idejéről az Eladó a Vevőt a visszaigazolás során tájékoztatja. A meghatározott szállítási időn belül a terméket az Eladó a Vevő részére átadja.

8.C) Szállítás díja

A szállítási díjakat a rendszer automatikusan számolja, arról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt tájékoztatást kap, kivéve az egyedi szállítási módot, ahol rendelést követően telefonon történik az egyeztetés.

Amikor a Vevő átvette a megrendelt terméket, akkor a termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat is rászáll.

8.D) Személyes átvétel

A személyes átvétel az Eladó 1. pontban feltűntetett székhelyén lehetséges a nyitvatartási időn belül. A megrendelés beérkezése után az Eladó által összekészített termékeket egy előre egyeztetett időpontban a Vevő átveheti. Az áru ellenértékének megfizetése, a végösszegtől függően, történhet készpénzben vagy bankkártyás fizetéssel, erről a Vevő a rendelés visszaigazolásakor tájékoztatást kap.

Az Eladó jogosult a megrendeléstől egyoldalúan elállni és azt törölni, amennyiben a Vevő a terméket az egyeztetett időpontig nem veszi át.

9. SZÁMLA

Az Eladó a Vevő részére a megrendelt termék kiszállításakor vagy személyes átvétel esetén az áru átvételekor a kifizetés igazolására a termékkel együtt a számlát is átadja.

10. ELÁLLÁSI/FELMONDÁSI JOG

Az itt foglaltak kizárólag a fogyasztókra érvényesek. /Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy/

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztó indoklás nélkül gyakorolhatja az elállási vagy felmondási jogát

- a terméknek,

- több termék adásvételekor, ha az  egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az  utoljára szolgáltatott terméknek,

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

 

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül.

A szerződés megkötésének és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja az elállás jogát a fogyasztó.

Amennyiben a Vásárló él a törvény által adott elállási jogával, úgy az érintett vásárlás
törlésre kerül a rendszerből.

10.A) Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben a Vevő élni kíván az elállás/felmondás jogával, úgy ezen szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az Eladó részére az ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek valamelyikére postán, vagy elektronikus úton. A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a megjelölt határidő lejárta előtt elküldi Eladó részére az elállási/felmondási nyilatkozatát. Ennek bizonyítása a Vevő feladata. A határidőre való elküldés a nyilatkozat postára adásának vagy e-mailben történő elküldésének idejét jelenti, amennyiben ez a 14. naptári napig, vagy azon a napon megtörténik, úgy az elállási nyilatkozatot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni.

Elállás esetén a Vevő köteles a megrendelt terméket az Eladónak haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy a visszaküldés folyamatát elindítani.

A termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli, de ezen felül más költség nem számítható fel a Vevőnek. Az Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni.

Ha a Vevő él az elállás jogával, akkor az Eladónak legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül vissza kell téríteni a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, beleértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget, kivéve azon többletköltségeket, amelyek a Vevő által választott szállítási mód és a legolcsóbb szállítási mód között merül fel. Az Eladónak joga van a visszatérítést a termék visszaszolgáltatásáig vagy annak visszaküldését hitelt érdemlő igazolásáig visszatartani.

Az Eladó a visszatérítés során ugyanazt a fizetési módot alkalmazza, mint az eredeti ügylet során, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód alkalmazásához hozzá nem járul. A visszatérítésből kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.

A termékben bekövetkezett értékcsökkenésért a Vevő akkor vonható felelősségre, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A 45/2014 (II.26) Kormányrendelet 29. §-ában meghatározott termékek esetében a Vevőt nem illeti meg az elállás joga. Így például nem gyakorolható az elállás joga olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; illetve olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza; vagy olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

11. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS

11.A) Kellékszavatosság

Az Eladó hibás teljesítése esetén a Vevő fogyasztói szerződés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet, az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési időn belül (illetve nem fogyasztóval kötött szerződés esetén 1 éves elévülési időn belül) azokért a termékhibákért, melyek a termék átadásának időpontjában már léteztek.

A Vevő javítást vagy cserét kérhet, kivéve, ha a Vevő által választott lehetőség lehetetlen vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel jár. Amennyiben javításra vagy cserére nincs mód, vagy azt a Vevő nem kérte, ebben az esetben a Vevő igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, kijavíttathatja a hibát mással az Eladó költségére vagy elállhat a szerződéstől. Elállásnak jelentéktelen hiba miatt helye nincs.

A Vevő az Eladóval szemben közvetlenül érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A Vevő köteles az észlelt hibát legkésőbb 2 hónapon belül közölni az Eladóval.

A hiba közlésén túl a Vevő kellékszavatossági igénye érvényesítésének nincs egyéb feltétele a szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül, ha igazolja (számla, vagy számlamásolat bemutatásával), hogy a terméket az Eladótól vásárolta. Ekkor a szavatosság alól az Eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Vevő részére történő átadás után keletkezett. Ha bizonyítást nyer, hogy a hiba a Vevőnek felróható okból keletkezett, úgy az Eladó nem köteles helyt adnia szavatossági igénynek.

A szerződés teljesítésétől számított 6 hónap letelte után a Vevő köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11.B) Termékszavatosság

A termék hibája esetén a Vevő választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet, de ugyanazon hiba miatt mindkét igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy kicserélését kérheti.

Vevő a termékszavatossági igényét a termék gyártójával, vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

Termékszavatossági igény esetében - melyet a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesíthet - a termék hibáját a Vevőnek kell bizonyítania, és kizárólag a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A hiba felfedezése után a Vevő azonnal köteles azt a gyártóval közölni, az ezt követő késedelmes közlésből eredő kárért a Vevő felelős.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered, vagy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető.
A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11.B) Jótállás (garancia)

Hibás teljesítés esetén az Eladót a Ptk. és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján
jótállási kötelezettség terheli. Az Eladó kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesülhet, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.


A Vevő a termék átadásakor minden olyan termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási
jegyet kap. Az Eladónak jogában áll a jótállási jegyet elektronikus formában kibocsátani,
továbbá jogában áll az elektronikus jótállási jegyet az elektronikus számlával egy
dokumentumban kiállítani.

Amennyiben a jótállási jegy hiányzik, Vevő azt a batatuzep.websho@gmail.com
email címen, vagy a +36306954264 ügyfélszolgálati telefonszámon jelezheti.

 

Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

 

Az Eladó jótállási kötelezettsége kiterjed minden olyan tartós fogyasztási cikkre,
amelynek vételára 10.000 Ft felett van, és besorolható a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet I. mellékletében meghatározott legalább egyik termékkörbe (pl. zuhanykabin, kád, csaptelep).


A Vásárló, a jótállási kötelezettségből eredő jogait

• 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

• 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két
év,
• 250 000 forint eladási ár felett három év

alatt érvényesítheti az Eladóval szemben.


Jótállás kezdetének a napja a tényleges teljesítés napja, azaz amikor a Vevő a terméket megkapta.
Amennyiben az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, akkor az
üzembe helyezés napja lesz a jótállási határidő kezdetének napja, kivéve, ha a Vásárló az üzembe
helyeztetést az átadástól számított 6 hónapon túl kéri, amely esetben az átadás napja a jótállás
kezdetének napja.

A Vásárló ugyanazon termékhiba esetén jótállási és kellékszavatossági igényt, illetve jótállási és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat a Ptk 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

- elemi kár, természeti csapás

okozta.

 

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

 

A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

12. FELELŐSSÉG

Az Eladó a Vevőnél jelentkező termékhasználatból eredő következménykárokért felelősséget nem vállal.

Az Eladó nem felelős:

- Amennyiben a Webshopban megjelenített termék kifogy. Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes.

- Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

Az Eladó megváltoztathat bármilyen árat vagy határidőt, a változás a Webshopban történő megjelenéstől lép életbe.

A Webshopot mindenki saját kockázatára használhatja, az Eladó nem felelős a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, illetve az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túl.

Az Eladó nem felel a Webshop használói által tanúsított magatartásért. A Vevő köteles gondoskodni arról, hogy a Webshop használata során harmadik személy jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. A Vevő kizárólagosan felelős a saját magatartásáért, a jogsértések felderítése végett az Eladó teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal.

A Webshop használata során elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, valamint jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket jogosult, de nem köteles keresni.

A Webshop és honlap oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) is tartalmaznak, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek, e szolgáltatók tevékenységéért és adatvédelni gyakorlatáért az Eladó felelősséget nem vállal.

A Vevő elfogadja, hogy a Webshop használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályokat figyelembe véve köteles eljárni, amennyiben a Vevő államának joga szerint a Webshop használatával összefüggő bármilyen tevékenység nem megengedett, a használatért kizárólag a Vevő felelős.

Amennyiben a Webshop felületén a Vevő kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul az Eladónak jelezni, aki, ha a jelzést megalapozottnak találja, jogosult a kifogásolt tartalom törlésére vagy annak módosítására.

13. SZERZŐI JOG

Az Eladó online értékesítő rendszerében megjelenített tartalom (ideértve többek közt
valamennyi, a szolgáltatás keretében elérhető grafikát és egyéb anyagokat, a honlap
felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat,
ötletet, megvalósítást) az Eladó szellemi alkotása. Kivételt képeznek ez alól a honlapon
feltüntetett egyes gyártók, forgalmazók védjegyei.

A szolgáltatás rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel, vagy hasznosíthatók,
bármely ilyen jellegű tevékenység polgári és büntetőjogi eljárásokat vonhat maga után.

14. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

14.A) Panaszügyintézés

A Vevő az Eladó tevékenységével vagy a megvásárolt Termékkel kapcsolatos fogyasztói panaszát az az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Cégnév: Bata Tüzép Kft.

Székhely és levelezési cím:  4080 Hajdúnánás, Árpád út 26.

Email cím: batatuzep.webshop@gmail.com

Telefon és fax szám:  +36306954264

Az Eladó a telefonon vagy személyesen bejelentett szóbeli panaszt a hatályos jogszabályok értelmében azonnal kivizsgálja és amennyiben azt a panasz jellege megengedi, megoldja. Amennyiben az azonnali kivizsgálás illetve megoldás nem lehetséges vagy a panasz kezelésével a Vevő nem ért egyet, akkor az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, melynek másolati példányát a személyen közölt szóbeli panasz esetén átadja, a telefonon közölt panasz esetén megküldi a Vevőnek. A jegyzőkönyvben rögzítik a panaszkezelés kivizsgálásának határidejét, amely alapesetben 30 naptári nap. Az Eladó a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

A bejelentett panaszt az Eladó egy egyedi azonosítószámmal látja el a későbbi visszakereshetőség
érdekében.

Az írásbeli panasz beérkezését követő 30 napon belül az Eladó köteles a panaszt megvizsgálni és azt érdemben megválaszolni, valamit a Vevőt döntéséről tájékoztatni. Amennyiben az Eladó a panaszt elutasítja, úgy köteles érdemi válaszában megindokolni álláspontját.

Az Eladó 5 évig köteles a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát megőrizni.

14.B) Vitarendezés, Békéltető testület

Eladó és Vevő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Eladó és Vevő a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Debreceni
Járásbíróság/Debreceni Törvényszék illetékességét.

 

Amennyiben a fennálló jogvita tárgyalások során nem rendeződik, úgy a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseinek megfelelően Vevő a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez is fordulhat.

 

A BATA Tüzép Kft. székhelye szerinti illetékes Békéltető Testület:


Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-710 (52) 500 745

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu;

A Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazása tekintetében fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A szolgáltató és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr

15. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

15.A) Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Jelen ÁSZF-et az Eladó bármikor jogosult egyoldalúan módosítani, amely módosítások a Vevővel szemben a Webshop módosítást követő első használatakor válnak hatályossá, és azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni. A módosításról az Eladó a hatályba lépést megelőzően 30 nappal rövid felhívás formájában a Webshop honlapján tájékoztatja a Vevőket.

Az árváltoztatás valamint a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát az Eladó fenntartja, mely változások a honlapon való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idején fennálló feltételek jogosítják, illetve kötelezik a feleket.

15.B) Tulajdonjog fenntartása

A termék az Eladó tulajdonában marad a vételár teljes kifizetéséig. Amennyiben a termék a Vevő birtokába kerül a vételár teljes kifizetését megelőzően, úgy az Eladó irányába a Vevő felelősséggel tartozik mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

16. ÁSZF HATÁLYA

AZ Eladó fenntartja a jogot, hogy www.webshop.batatuzep.hu szolgáltatás egészét bármikor, előzetes
figyelmeztetés nélkül megszüntesse, amely esetben a jelen ÁSZF automatikusan hatályát veszti.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webshopon előzetes figyelmeztetés nélkül bármikor, bármilyen változást, javítást hajtson végre, és hogy a Webshopot más domainnév alá helyezze át.

Eladó jogosult a Ptk. 6:208 § - 6:210.§ -aiban foglaltak szerint a jelen ÁSZF alapján az
Eladó és a Vevő között létrejött szerződést, ezzel együtt az abban rögzített jogait és
kötelezettségeit harmadik személyre átruházni. Az Eladónak a szerződésbe így belépő jogutódját a
jelen ÁSZF alapján létrejött szerződés szerinti kötelezettségek és jogok az Eladó által a www.webshop.batatuzep.hu oldalon közzétett értesítésben foglalt naptól terhelik és illetek meg. A jogutóddal létrejövő jogviszony tartalma megegyezik a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésben foglaltakkal.

Eladó köteles a személyében bekövetkezett változásról a Vevőket legkésőbb a változástól számított 15 napon belül írásban tájékoztatni.


Jelen ÁSZF 2022.05.01. napján lép hatályba

 

 

Kapcsolat
  • Magyarország, 4080, Hajdúnánás, Árpád út 26
  • 06306954264
  • batatuzep.webaruhaz@gmail.com
FELÍRATKOZÁS A HÍRLEVÉLRE

Mi igérjük, csak jó dolgokat küldünk el

Szerzői jog © 2018 Webshopmonster. Minden jog fenntarva
Támogatja a Webshopmonster